Vzpomínková akce na Freddieho 2000

Už je tomu devět let, kdy tento svět opustil nejlepší a nejoriginálnější zpěvák této planety Freddie Mercury. Proto se 18. listopadu konala v Kulturním domě Opatov vzpomínková akce na tuto legendu. Oficiální začátek měl být ve 20:30. Sál byl asi tak třikrát větší než na minulém místě konání. I když se zdálo kolem osmé hodiny, že přišlo na Freddieho zavzpomínat jenom deset lidí, kolem půl deváté se sál zaplnil tak, že polovina lidí musela sedět na zemi. Bylo jich přesně 203 platících. Na akci se promítaly jak známé videoklipy (např. Bohemian Rhapsody, Breakthru, Great Pretender, No-One But You, atd.), kus záznamu z konceru v Rio de Janeiro, tak bylo k vidění i něco málo z aktuálního Freddie Mercury Solo Collection. Na akci se konalo také vystoupení scénického tance Meče a blesky pod vedením Akády. Byly to scénky zakomponované do textu skladeb a parodie na videoklipy skupiny Queen, zvláště parodie na Breakthru byla vynikající. Akáda předváděl také točení s mečem a hořícími loučemi, což bylo hodně efektní při stroboskopu. Dalo se slyšet pár negativních ohlasů, ale myslím si, že mnoho lidí, kteří mají smysl pro recesi, se hodně pobavilo. Nechyběly ani tradiční soutěže. V první si soutěžící mohli vyzkoušet své znalosti o skupině Queen. 1. otázka - Pustila se ukázka z videoklipu Living On My Own a soutěžící měli uhádnout, kde se videoklip natáčel. 2. otázka - Kolikátý byl koncert v Budapešti. 3. otázka - Řeklo se pět skladeb a soutěžící měli uhodnout, které všechny skladby jsou na jednom albu a která skladba mezi ně nepatří. 4. otázka - Byly podány otázky, na které měli soutěžící odpovídat lží, z čehož uměl Libor Geisler (http://queen.musichall.cz), který byl jeden ze soutěžících, udělat pěknou komedii. V druhé soutěži bylo úkolem složit během jednoho videoklipu z pěti slov básničku, příběh, nebo povídku. V třetí soutěži si mohli zúčastnění vyzkoušet roli Freddieho, zpívalo se totiž karaoke. Této soutěže se zúčastnilo poměrně mnoho lidí - někteří zpívali dobře, jiní lépe, u někoho to trochu skřípalo, ale nejvíc mě asi oslovil jistý Jirka, který si vybral skladbu Spread Your Wings, kterou teda zazpíval na jedna s hvězdičkou. O cenu se nakonec podělil ještě s jednou slečnou, s kterou si dali ještě duet skladby Save Me, kde jí přenechal prostor, zpíval jen v refrénu a celou skladbu velmi hezky doplňoval recitací textu. Bylo to velmi působivé. Cenou byl Freddieho Mercury Solo Collection 3 CD Set, kterého se pravděpodobně Jirka gentlemansky vzdal ve prospěch druhé výherkyně. Zlatým hřebem večera bylo vystoupení revival bandu Princess, který uměl opravdu celé publikum zahřát. Na začátku to osolili peckou One Vision se zajímavou klávesovou předehrou. S Karlem Lehnerem jsem se museli shodnout, že The Show Go On zahráli tak desetkrát lépe než jindy před tím (ne že by ho hráli jindy špatně). O přídavky na konci nebyla nouze. Na konci, ještě s bubeníkem, to zakončili hymnou We Are The Champions. Pak se bubeníkovi zvednul kýbl, tak to za něj musel vzít klávesista, s kterým zahráli I Want To Break Free se začátkem z Under Pressure. Celé vystoupení zakončili rychlou verzí skladby We Will Rock You. Byl jsem na dvou koncertech této skupiny, ale tenhle mezi nimi zářil. Kolem půl druhé byl konec téhle akce. Ještě jsem si pokecal s několika lidmi ze známé internetové konfernce, kterou spravuje Mr. Scully (http://queen.aktualne.cz), s ním jsem se jen stihnul pozdravit, protože musel domů, do Plzně. Ale hodil jsem řeč s Liborem a Štěpánem, převážně se to týkalo pomníku, který chystá Štěpán do desátého výročí postavit. Jsem velmi rád, že jsem s nimi pohovořil live a klidně bych v tom pokračoval až do kuropění, ale i oni se museli navrátit do svých domovů, tentokrát do Liberce. Pak jsem ještě s Akádou, s Karlem Lehner a několika lidmi přesunuli do jednoho non-stopu, kde jsme s Akádou hodili zajímavou řeč o Queenech i o ne-Queenech. Nakonec jsme tam zůstali my tři otužilci. Už jsem tak trochu pozvolna začal usínat v sedě, protože jsem se zrovna ten den moc nevyspal, jelikož můj nejstarší brácha začal kolem osmý ráno dělat polici v kuchyni, a takový příklep na vrtačce není zrovna příjemný budíček, to mi věřte. Tak jsme to za raného rána zabalili. No, kdo jste tam nebyl, můžete jen litovat, nebo ne, ale přijeďte určitě příští rok a vy mimopražští si udělejte pořádnej čas. Ještě bych chtěl poděkovat Karlu Lehnerovi a FC Tornádo Queen, kteří tuto akci pořádali, a všem, co se vzpomínky na Freddieho zúčastnili.